Skip to main content
Vraag

Opgelicht door Budget Energie. Geen korting voor verbruik april t/m augustus za+zo tussen 12 en 17:00 h.


Driepinter
Forum|alt.badge.img+4

Volgens het jaarcontract van Budget Energie was er een actie van april tot september waarbij de elektriciteit in het weekend van 12 tot 17 uur gratis zou zijn. Je betaalt dan wel de energiebelasting (en daarover de btw). Ik heb dat hier meermaals gemeld. Maar in de jaarafrekening kan ik er echter niets over terug vinden.

Ik had wel drie of vier keer een mail ontvangen van noreply budget energie om op een button te klikken om de netbeheerder toestemming te geven de meterstanden daartoe uit te lezen (ik heb een slimme meter, anders kon je, uiteraard, ook niet meedoen met de actie). Ik klik maar er gebeurt niets. Om vervolgens weer een mail te ontvangen.

Nu gaat het maar om een paar centen. Want wassen ect deed ik ook zoveel mogelijk als de zon scheen (vanwege de terugleverboete) en bovendien heb ik een netto overschot en gaat het dus maar om een paar kWh van (nog) € 0,05 als netto terugleververgoeding (nu € 0,02).

Nu ben ik wel tevreden over Budget Energie omdat Budget Energie slechts twee van de energieleveranciers is die alleen terugleverkosten rekent over de saldeerbare kWh's (de kWh's die je teruglevert op het net maar waar je ook mee saldeert). Met een jaarverbruik onder de 1000 kWh, ondanks een airco voor verwarming, uit het net kom ik ook in het nieuwe contract over heel het jaar slechts op € 36 per jaar aan terugleverkosten.

In het nieuwe contract is ook niets terug te vinden over de actie.

Wat mij echter interesseert.

  1. Ik kan hier niet over communiceren met Budget Energie. Ik kom niet door de virtuele chatbox.
  2. Een mail ontvangen en dan er op moeten klikken is ook fraude gevoelig. Dat zou dan ook moeten als je ingelogd bij Budget Energie. Waar je ook je gegevens en verbruik kan aflezen zodat je zeker weet dat je niet op een vervalse site zit.
  3. Wat ik naast punt 2 wil weten waar de fout zit. Zit het bij Budget Energie of bij …. Enexis en de andere netbeheerders die ons immers willen aanzetten tot een groter verbruik als de zon schijnt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Verduurzamer
  • 17 maart 2025

Dat is spijtig. Je kiest voor een firma om de aanbieding. Ga je in die uren extra energie gebruiken en dan lukt het niet.

sub 1: Je zou een brief kunnen sturen. Laat ze jou maar bellen. Ik zie verder ook geen tel nr. of mailadressen. Misschien via die Nuts groep.

sub2:ik heb geen budget energie, maar was het niet via de app mogelijk. Als het niets deed, had je na 4 x een mail misschien aan de bel moeten trekken. Nu hebben ze de meterstanden niet meer.

sub3: ik denk dat het bij Budget energie zit. Die moeten de informatie verwerken. Het kan eventueel nog aan je browser liggen of te oude computer. Dat laatste zou zo maar kunnen, want dit heb ik nog niet vaker gehoord. Je zult vast niet de enige klant zijn. Of het gaat nog klachten regenen in dit topic of op andere fora.


darkfiber
Forum|alt.badge.img+1
  • Verduurzamer
  • 18 maart 2025

@Driepinter 

Ik zou blij zijn als terugleverkosten alleen over het meerdere na! salderen worden berekend.

Nog even iets over de MEGA aanbieding: Hier betaal je vanaf de eerste teruggeleverde kWh terugleverkosten, tenminste lees ik dit uit de actievoorwaarden en het bijbehorende tarievenblad.
Over terugleverkosten i.c.m. salderen vind ik iig niets.

Reken uit je verlies zou ik zeggen


Reageer