Vraag

Verborgen gebrek (rotte panlatten)

  • 21 November 2023
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 2 reacties

Wij hebben een huis gekocht. In het kader van verduurzaming hebben we besloten zonnepanelen op het dak te leggen. De installateur constateerde dat de panlatten (van het pannendak) deels verrot zijn en dat die vervangend moeten worden voordat panelen kunnen worden bevestigd.

Voor de aankoop hebben wij een technisch rapport laten maken. In dit rapport wordt geen melding gemaakt van dit mankement, omdat het niet visueel geconstateerd kon worden.

De vraag is of wij de verkopende partij aansprakelijk kunnen stellen.

 

Rob Jansen

 

 


2 reacties

@R.J Welkom op Eigen Huis Community en dankjewel voor je bijdrage. Wellicht dat andere leden hun ervaringen in een reactie op je bericht kunnen delen. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Juridische Ledenservice op 033 450 77 50. Zij kunnen je ook verder helpen met je vraag als je lid bent. Groet, Heidy

Reputatie 3

Het verbaast mij dat panlatten kunnen rotten. Ik zou dat eerst beter uitzoeken. ëén panlat rot wil nog niet zeggen alle panlatten rot. Als je een foto ervan zou kunnen leveren en wat meer informatie, bouwjaar woning en zo, zou het welkom zijn om te beoordelen. Paar jaar terug was ik nog bij een dak uit 1780, 240 jaar oud, niets aan de hand met de panlatten. 

Ik heb bij kennissen gezien dat die (via rechtsbijstandverzekering) werden aangesproken op een verborgen gebrek. Het is over en weer ontkennen en betwisten via advocaten, ongeveer een ordner vol met typewerk en het duurde vier jaar. In diezelfde vier jaar kan je ook het hele dak vernieuwen, dikke isolatie erop, nieuwe panlatten timmeren. Het is niet moeilijker dan Lego, alleen groter. 

 

Reageer