Zijn er mensen die onlangs zonnepanelen hebben aangeschaft en daarbij
vogelwerende borstels hebben laten plaatsen.
Mijn vraag is hoe is de afwerking daarvan?
Worden de borstels om de panelen gevouwen of worden
ze middels een afdeklat verwerkt
Zijn er mensen die onlangs zonnepanelen hebben aangeschaft en daarbij
vogelwerende borstels hebben laten plaatsen.
Mijn vraag is hoe is de afwerking daarvan?
Worden de borstels om de panelen gevouwen of worden
ze middels een afdeklat verwerkt
Bij mij zijn deze met metalen clipjes aan de panelen verbonden, maar mogelijk heeft elke leverancier zo zijn eigen ideeën:
Ik zou denken dat als de panelen parallel aan het dak lopen er geen beesten er onder willen of zelfs kunnen gaan huizen?
Anne.
Wat je op de foto ziet is het (schuine) bovenaanzicht (evenwijdig aan het dakvlak), waarbij je de rand van het paneel en de zijkant van de bovenste steun ziet. Daardoor lijkt het net alsof het paneel aan de onderzijde dikker is, maar dat is niet zo.
Paul
Dus A ipv B (waarbij de zwarte lijn de panelen zijn en de bruine lijn het dak O:))
In geval van B zou ik niet direct noodzaak zien ze aan de bovenkant af te schermen?
Anne.
Ik heb het laten doen omdat vlak voor de montage de vogels waren begonnen de isolatie van het dakbeschot te gaan consumeren. Daar heb ik dus ook bescherming moeten plaatsen. Dan was het voor mij erg logisch dit ook direct bij demontage van de zonnepanelen te doen. Ik heb het dus niet gedaan omdat ik last van vogels had.
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.