Vraag

Waar kan ik neutraal en kwalitatief goed advies krijgen voor het plaatsen van zonnepanelen evt PVT

  • 20 August 2022
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb een jaren 40 huis in Nijmegen en heb daar reeds vloerisolatie, spouwmuur isolatie, en er zit ook een beperkte dak isolatie. de ramen zijn gedeeltelijk dubbel glas en gedeeltelijk HR++ glas.

Nu wil ik de mogelijkheid onderzoeken om zonnepanelen te plaatsen, maar omdat mijn huis twee grote dakkapellen heeft geeft een online checker aan dat mijn huis ongeschikt is voor zonnepanelen. het is een zadeldak met oost en west kant. 

Op de zoektocht begint het mij te duizelen en ik zoek dus iemand met verstand van zaken die mij hierbij kan helpen.

Vragen die ik heb zijn de volgende:

is het toch mogelijk?

indien zo, wat voor panelen?

Is een PVT paneel een optie?

Zijn gekleurde zonnepanelen op de muren van mijn huis een optie?

Ik heb nog altijd een oude meter (ik heb geweigerd deze te vervangen omdat ze terug zouden draaien bij e.v.t.  zonnepanelen plaatsing wat mij een hoop soelaas zou besparen met de salderingsregeling)

Hoe selecteer je een goede leverancier?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 24 augustus 2022

Beste @Niko Stolwijk,

De vragen, die je stelt zijn m.i. moeilijk te beantwoorden, helemaal op afstand. De enige suggestie, die ik heb, is neem contact op met een energieadviseur  van de gemeente Nijmegen.

Groeten

Geert Nap

Reputatie 7
Badge +1

@Niko Stolwijk   Waarschijnlijk is de suggestie van @Geert Nap  de beste/enige optie die je hebt:
Loket Duurzaam Wonen plus

Als je een beetje technische achtergrond/kennis hebt is  heel misschien  tweakers.net ( Tips bij het openen  offerte zonnepanelen) nog een mogelijkheid. Zonder technische achtergrond niet aan beginnen!

Reageer