Op 22 Mei komen ze bij ons Zonnepanelen plaatsen.
Wie kan mij vertellen wat ik van te voren allemaal moet regelen?
Beantwoord
Wat moet ik van tevoren allemaal regelen voor het plaatsen van nieuwe zonnepanelen
Beste antwoord door Driepinter
Als het goed is moet de installateur dat doen. Controleer uw mailbox (alsook de spambox). Zo gaf mijn installateur pas na het ondertekenen aan om reserve dakpannen bij de hand te houden (mijn dakpannen waren immers al 40 jaar oud). Die reserve pannen had ik dan ook van een buurman mogen lenen, en één beschadigde pan moest inderdaad vervangen worden.
Bekijk origineel- Eventuele reserve dakpannen dus.
- vraag de installateurs niet te veel op het dak van uw buren te laten lopen. In principe hoeft dat ook niet nodig te zijn. Op vrijstaande daken kunnen ze immers ook veilig gelegd worden.
- Vraag vriendelijk of ze gelijk even de boldraadroostertjes (kosten € 6,- per stuk) e.d. op uw ventilatiepijpen te controleren.
- Een mailtje of telefoontje vooraf naar de installateur over wel of geen gebruik van valbeschermingsgordels zou ook geen kwaad kunnen. Als ook de verzekering wie verantwoordelijk is als het mis zou gaan. Installateur heeft de installatie misschien ook zelf uitbesteed.
- Vraag dat u spullen veilig via een eventueel dakraam kunt aangeven.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.