Goedeavond,
Ik zit voor mijn energie bij Engie sinds oktober. Nu betaalde ik van oktober tot januari Tot ca. 86 cent per kwh (kale leveringstarief) en kreeg ik het kale tarief als terugleververgoeding. De tarieven zijn per 1 januari aangepast naar 48 cent en nu per 1 juli gaat het naar ca. 25 cent per kwh teruglevertarief blijft gelijk aan kale leveringstarief. Ik heb een dubbele meter dus voor de dal tarieven zijn de prijzen iets anders. Nu heb ik in de periode oktober tot februari meer verbruikt dan opgewekt met mijn zonnepanelen. Ik heb 24 panelen waardoor ik over het jaar genomen ca. 2500kwh teruglever. Nu is mijn vraag, wanneer er gesaldeerd word over het hele jaar welk tarief rekenen ze dan over de teruglevering. Ik heb namelijk veel teruggeleverd van maart tm 1 juli (zeker -700kwh) het tarief hiervoor zou dan 48cent per kwh zijn, maar wordt nu door de sladering over het hele jaar, eerst gesaldeerd en de teruglevering tegen het dan geldende teruglevertarief afgerekend, die 25cent dus? Dit zou veel geld schelen, namelijk bijna de helft, dan wat ik anders zou terugkrijgen. Want als ik mij jaarafrekening voor 1 juli zou krijgen dan zou ik het nog tegen 48cent per kwh krijgen.
Wie weet hoe dit zit? Ik hoor het graag.
Gr Ries