Beantwoord

Zonnepanelen maken geen contact meer met de app

  • 9 March 2019
  • 7 reacties
  • 1320 Bekeken

Sinds kort heb ik AEG zonnepanelen. Daarnaast is er er de app AEG inverter control gedownload, die via wifi verbinding maakt met de wifistick, die aan de omvormer vastzit. In het begin kon ik de opbrengst van de panelen keurig volgen op de app. Nu kan het helaas niet meer. De app geeft de mededeling, dat het de wifistick niet meer kan vinden. Er is dus geen verbinding meer met de wifistick. Kan iemand mij helpen hoe ik weer verbinding kan maken tussen app en wifistick. Heel graag uitleggen in eenvoudige stappen, omdat ik niet zo'n computerdeskundige ben. Ik zal zeer dankbaar zijn als iemand mij kan helpen.
icon

Beste antwoord door jvdleeuw 26 May 2019, 14:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Als de panelen kortgeleden zijn geinstalleerd, zou ik naar de installateur gaan.
Eind mei komt AEG met een nieuwe app. Ik krijg hier dan bericht van met instructies hoe de verbinding te maken tussen de app en de wifistick, die aan de AEG omvormer zit. Hopelijk kan ik dan weer de opbrengst van de panelen op de app volgen. Groetjes ArieZ.
Reputatie 6
Badge
Het zou mij niet verwonderen als er een probleempje is met de IP-addressering.
Je kunt eens proberen de "WIFI stick" spanningsloos te maken.
Wellicht is dat door de verbinding met de omvormer niet echt mogelijk.
In dat geval, zodra het donker is en de omvormer toch staat te niksen even de de omvormer in de groepenkast afschakelen.
De remedie "stekker eruit" werkt vaak goed bij communicaite problemen.
Succes
Reputatie 7
Badge +2
Mocht het niet lukken kun je mss eens iemand die wat technischer onderlegd is uitnodigen om te komen eten en vragen er dan even naar te kijken?

Anne.
Reputatie 4
Badge +3
@ArieZ Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden? Zo ja, zou je die hier kunnen delen? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Pieter
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt, @ArieZ! Laat je het dan weten of alles weer is opgelost en hoe je dit uiteindelijk hebt gedaan? Ik ben benieuwd. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt, @jvdleeuw! @ArieZ, heeft dit geholpen? Ik hoor het graag. 🙂

Reageer