Duco Silent ventilatiebox slaat op hol
Volgens de leverancier zou het te maken hebben met het vochtige weer: bij een luchtvochtigheid van 60% zou hij al opschakelen. Gek, in ons vochtig klimaat met een gemiddelde luchtvochtigheid van minimaal 77% (volgens KNMI) zou hij dus nooit meer afslaan. De fabrikant reageert niet top mijn klacht. Zou de vochtsensor defect zijn of de elektronica in de box?
Wat mis ik hier? Wie heeft dezelfde ervaring en heeft een oplossing?
Beste antwoord door RobH
Iedereen bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik van de fabrikant begrepen dat de instelling van de box niet goed is. Als het vochtig weer is slaat hij niet af, sensor is ws gewoon goed.
De instellingen zijn echter alleen door een installateur aan te passen (...) gek hoor. Waarom is een dergelijk apparaat in de handel voor particulieren te koop als je vervolgens tóch weer afhankelijk bent van derden voor de afstelling?
In een van bovenstaande reacties zie ik nog wel een lichtpunt, nml de draadloze unit, daarmee zou hij tóch zelf zijn in te stellen? Wel weer een flinke niet geplande investering.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.