Beste forummers,
Binnenkort wil ik mijn huidige ketel (Remeha 22 jaar oud) vervangen voor een nieuwe HR-ketel.
Ik ben uitgekomen op de Intergas HRE 36/30 CW5 (ivm 2 douches).
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens na gaan denken; bovenstaande Intergas ketel heeft een minimale vermogen van ongeveer 7 kW voor verwarmen. Nu las ik in bovenstaand topic (en elders) dat een huis verwarmen -en op een bepaalde temperatuur houden- niet zeer veel vermogen nodig heeft. Maximale verwarmingsvermogen van deze ketel is iets van 30 kW als ik mij niet vergis.
Mijn vraag is: is het niet beter om een ketel te kiezen met een lagere minimale verwarmingsvermogen? Zoals de Intergas Xtreme 36 CW5: die heeft een minimale verwarmingsvermogen van 3,6 Kw.
De reden dat ik dit vraag, is omdat ik bang ben dat de ketel straks gaat pendelen als het gaat moduleren (aanslaat, gelijk 7 kW vermogen, en direct weer afslaan want warmtevraag is snel bereikt).
Ons huis is een jaren ‘70 woning, 390 m3 inhoud, goed geisoleerd. Voornamelijk woonkamer en kantoor worden verwarmd en dit lukt goed met een aanvoertemp van 55 graden in ‘ouderwetse’ radiatoren.