Beantwoord

Wie heeft ervaring met het systeem Solar Energy Booster?

  • 27 March 2021
  • 3 reacties
  • 1434 Bekeken

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met Solar Energy Booster.

Ik heb dit systeem momenteel geïnstalleerd staan en ben opzoek naar methodes om het systeem te verbeteren.

icon

Beste antwoord door PC 27 March 2021, 15:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik zou zeggen kijk hier eens:

https://community.eigenhuis.nl/duurzaam-verwarmen-12/wie-heeft-ervaring-met-booster-panelen-buffervat-en-evt-verbeteren-van-zo-n-systeem-511

 

Reputatie 7
Badge +2

Zoals in dat topic ook vermeld is het mss vergelijkbaar met het systeem van Ruud?

Ervaringen met Solarfreezer? | Community - Vereniging Eigen Huis

Systeem van Solar Energy Booster kan werken. Warmte vanachter zonnepanelen levert best energie om huis te verwarmen.

De ondergrondse bufferput is volgens mij onzinnig. Zomers niet nodig want dan hoeft alleen warm water gemaakt te worden, leidingwerk van achter zonnepanelen levert genoeg energie. In de winter mag de put niet invriezen  (anders gaat ie stuk) dus rond 3-5  graden buitentemperatuur moet de warmtepomp electrisch gaan verwarmen.  Zonder put zou dat een flink aantal graden lager kunnen zijn. Voorjaar en najaar heeft volgens mij ook geen zin. Het is een waanidee zonder enige technische onderbouwing vanuit Solar Energy Booster. Ik heb van hem nog nooit een energieberekening kunnen krijgen. 

 

 

Reageer