Vanwege Oekraïne/Poetin (extreem) veel gas besparen.

  • 6 March 2022
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt mij duidelijk dat Poetin sterk afhankelijk is van de verkoop van Russisch aardgas en olie. Waarom neemt het aardgasverbruik in het westen dan niet flink af? Ik acht het asociaal om nog veel aardgas te verbruiken. Ook voor onze eigen portemonnee. Want een flink lager gasverbruik leidt ook tot een veel lagere prijs.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@DriepinterBen ik net bezig in een soort winterslaap te gaan (bespaart heel veel energie!),
maak je mij weer wakker. - Ik vrees dat je niet zoveel kan besparen dat je een veel lagere prijs (per m³) kan krijgen. - Hier kan je de huidige ontwikkelingen van de gasprijs (inkoop!) volgen. Veel kijkplezier! (ook de komende dagen)

Reputatie 7
Badge +3

Ik zeg niet dat iemand in zijn eentje de gasprijs kan doen laten dalen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zeg niet dat iemand in zijn eentje de gasprijs kan doen laten dalen. 

Dat bedoel ik ook niet. Misschien had ik beter kunnen schrijven: “Ik vrees dat we niet zoveel kunnen besparen dat we een veel lagere prijs (per m³) kunnen krijgen.”

Bij een gasprijs van boven de € 3,- zie ik dit iig niet gebeuren.

Just my € 2 ct

Ik denk dat het doel niet moet zijn om de grasprijs op korte termijn omlaag te brengen, maar om onze afhankelijkheid van Russisch gas (en olie) te beperken. Dit om duidelijk te maken dat we de agressie van Poetin niet accepteren en om de Russische economie te ondermijnen.

Ik heb ondertussen de termostaat een aantal graden teruggezet. Alle beetjes helpen.

Reputatie 7
Badge +1

Eindelijk! -

De rijksoverheid heeft revolutionaire bespaartips gepubliceerd!

"Zet ook de knop om!

De gebruikte gasprijs bij de berekeningen is € 1,74/m³ - YMMV

 

Reputatie 7
Badge +1

De huidige variabele gasprijzen, geldig na verloop van een vast contract,  liggen nog steeds gemiddeld rond de € 2,5/m³ beginnend bij € 2,12 en met uitschieters tot boven de € 3/m³ (overstappen.nl). Veel plezier bij het besparen op gas! - Met een beetje geluk, veel geduld (en een “kleine” investering) helemaal geen gas meer in huis?

Reageer