Vraag

Let op! Aminotherm als inzu isolatie? (uf-schuim) KAN tot overlijden lijden

• 24 March 2023
  • 4 reacties
  • 311 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 1 reactie

⚠️ spouwmuur isolatie net AMINOTHERM

Ik zou het afraden! 
ik heb een helse 2 jaar achter de rug met ontzettend zieke nachten! 
eclke nacht lopen de giffen in mijn woning op, me dochter kan hier niet wonen daardoor, paar buren van rond 40 jaar ineens dood ! Zelf vaak meer dood dan levend gevoeld, verschrikkelijk moeilijk  bewijsbaar! 

men voelt zich snel verouderen, sterven , verzuringen in al me spieren, hartkloppingen , uitgeput, braken,hoofdpijnen, pijn rug , pijn longen, luchtwegen kapot, huid kapot, maag kapot, last van ogen, kort ademig, dit niet af en toe maar elke dag die zelfde cirkel door! Snachts dood ziek en bang dat ik de ochtend erna niet zou halen! psychotisch ben ik erdoor geweest , buren spugen nu al maanden bloed snachts of bij ontwaken! hypersensitive is de reden dat ik nog leef! Tintelingen op me huid! Warmte wolken heeeel plaatselijk in me woning, maanden niet hier kunnen wonen of zijn überhaupt 

maar niemand die je gaat helpen , of toe geeft! HIER IIG NIET, POLITIE NIET, GEMEENTE NIET, WONINGSTICHTING NEGGERD HET LIEVER DOOD. 

dus WEES VERSTANDIG EN SKIP DEZE OPTIE DIREKT 

AMINOTHERM IS NAMELIJK HET NIEUWE ZUSJE VAN BETER BEKENDE PUR!

WAT BEIDEN

UF SCHUIMEN ZIJN (ureum formaldehyde, formaldehyde mengt zich met de isotopen in de lucht, waardoor deze verstikkend word, mengt moeilijk met buitenlucht! 

en ggd pleegt valsheid in geschriften door verkeerde normen bewust aan te houden, die wettelijk , voor een bewoonbare ruimte voor levenslange duur op norm 1,2 ug/m3 formaldehyde staat vastgelegd, in het rapport van rivm! De ggd verzint 40ug/m3 !?!?ten nadele van mensen die hierdoor letterlijk stikken (omdat men al veeeeel te lang hier in zit!, geen keuze heeft! Al twee jaar ! Bedoeling? Was dat ik allang gestikt was, maar ben er nog ,haha hadden ze niet verwacht , bah! Ik zie het als me taak mensen te waarschuwen dus bij deze! 

4 reacties

Reputatie 3

Ik sluit me aan bij @darkfiber , laat een meting of metingen in uw huis doen.

Dat kan op meerdere manieren, o.a.:

• Met een digitale formaldehyde meter: Heb er geen ervaring mee hoe selectief ze nu echt die formaldehyde meten of dat ze toch stiekem de totale hoeveelheid organische stoffen in uw huis meten (de zgn. TOVC). Bron: https://www.ecolucht.nl/formaldehydemeter/formaldehydemeting.html

• Met  luchtmonsters. Zie link: Die monsters worden op een bepaalde manier genomen met  een zgn. DNPH cartridge en vervolgens in een geaccrediteerd laboratorium met HPLC geanalyseerd op formaldehyde. Dat gaat meestal wel aardig selectief, dat betekent dat men alleen het formaldehyde kan onderzoeken. Het DNPH "vangt” via een chemische reactie de formaldehyde uit de luchtmonsters en in het laboratorium  hebben ze een chemische "truc"… om het weer vrij te maken en de concentratie via analyse vast te stellen. Bron: https://aristoteles-consulting.com/formaldehyde-meting/

Vraag een offerte op, maar zorg wel dat de vraagstelling duidelijk is, want bij meerdere monsters kunnen de kosten, zeer zeker  voor de 2e methode flink oplopen. Kijk of er toch een organisatie in uw buurt is, die u hierbij wilt ondersteunen.  De lokale milieudienst in uw provincie?
Voelt u zich helemaal in de steek gelaten, probeer dan de redactie van Kassa (BNNVARA) of  Radar (AVROTROS) om hulp te vragen. 
Als laatste rest nog een klacht in te dienen bij  de Nationale Ombudsman.

Maar wellicht kunt u na wat u hier gelezen heeft, toch nog een keer met uw verhuurder gaan praten. Wellicht hebben zij ook een vertrouwenspersoon, waar u uw zorgen kwijt kunt en er mee aan de slag kan gaan. Of is er een wijkteam met mensen die voor u ook wat kunnen betekenen?  Die metingen kunnen altijd nog. Ze geven u wel houvast of er werkelijk een niet toegestane concentratie formaldehyde zich in uw woning bevindt. 
Sterkte er mee.

Reputatie 7
Badge +1

@Ann  “https://uploads-eu-west-1.insided.com/veh-nl/attachment/10612c2f-080d-45ee-9989-ade1f53244dc.png” - Deze link werkt niet.

Citaat: “aminotherm wat hier in de spouw is gespoten is een uf schuim, net als dat pur een uf schuim is.. ;) beiden polymeer? Toch?

Ja - beide zijn polymeren, maar wat wilt u hiermee zeggen? PE-folie en PET-flessen zijn ook polymeren.

Citaat: “Enkel de verwerking van ureum en formaldehyde is op andere wijze daarom pur en aminotherm  zusjes van mekaar toch..?”

PE, PET, PP, PUR, PIR, UF zijn allemaal polymeren, maar wat bedoelt u met "zusjes van mekaar”?

Chemisch en “biologisch” etc. hebben ze niet veel gemeen.

U weet vermoedelijk waar uw klachten vandaan zouden kunnen komen, u zou een onderzoek naar deze stof in uw huis kunnen laten doen en de (rest)concentratie laten meten.

Voor methanal aka formaldehyde zijn er normen voor de leefomgeving vastgesteld en ook dat weet u vermoedelijk.

Een interpretatie van de Google zoekresultaten hierboven is zonder minimale kennis in scheikunde volgens mij gedoemd te mislukken.

Eiwitten zijn ook polymeren en bestaan o.a. uit koolstof, stikstof, zuurstof en waterstof (plus soms nog wat andere elementen) en sommige zijn dodelijk in minimale hoeveelheden.

Wat zegt dit over andere “polymeren”?

Ok.. ik heb nul scheikundige achter grond. Maar wil er graag meer over leren.. 

mede omdat ik hierin zo goed mogelijk moet zien uit te houden..

Ik wil niet bij de hand doen, want ben blij met de reactie maar, hieronder ziet u wat Google zegt.. 

aminotherm wat hier in de spouw is gespoten is een uf schuim, net als dat pur een uf schuim is.. ;) beiden polymeer? Toch? 

enkel de verwerking van ureum en formaldehyde is op andere wijze daarom pur en aminotherm  zusjes van mekaar toch..?

weet u toevallig hoe het dan kan duidelijk voelbare tintelingen en warmte wolken ontstonden daar waar open verbindingen waren met spouw , a - relaxte geur, niet te doen, maag reageerd binnen enkele minuten.. steken onder me rib, en ontzettend benauwd, verzuurde spieren hele lichaam, voelt uitgeput .. is dat door de formaldehyde, de methanal, of ureum ? 

ook heb ik krijtsteen (!ademende!) muren vol gif, dus tis van de zotte , ik heb papieren weten te bemachtigen, waarin handtekeningen staan van isolatie bv takkenkamp en woningstichting, dat men bewust koos wettelijke wetenschappelijk onderbouwde protocollen , vooronderzoeken en wetgevingen niet werden toegepast..  trieste zaak dit niemand die helpt 😕

Reputatie 7
Badge +1

@Ann  Kleine correctie:

UF = ureum/formaldehyde schuim is niet hetzelfde als PUR = polyurethaan schuim

(en PIR is weer wat anders)

Formaldehyde “mengt” zich net zoals CO2 en water met de moleculen of atomen (bij edelgassen) van de lucht (binnen- én buitenlucht), dat deze weer uit verschillende isotopen (zelfde! atoomsoort) bestaan is irrelevant.

Reageer