Vraag

Nieuwe woning water in de kruipruimte

  • 25 March 2024
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 1 reactie

Goedendag,

In Juni 2023 is onze nieuwe woning opgeleverd.  Keuring door VEH, paar kleine dingetjes. Kruipruimte droog en nog paar keer in het jaar 2023 gecontroleerd. Geen water in de kruipruimte. Tot gisteren...24 maart 2024. Rioollucht in de slaapkamer, op de begane grond, deze grenst aan toilet en entreehal met luik kruipruimte.

Kruipruimte bekeken en daar staat nu zo'n 10 cm water zover het oog rijkt. Waar moet ik nu aan denken? Binnenriolering kapot? De woning is 9 maanden oud?! Heeft iemand een idee? Heb de bouwer natuurlijk dit gemeld. 

Alvast bedankt voor de reacties, groet Hans


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ten eerste zou ik met rioollucht zoveel mogelijk luchten. Als het echt rioolgas is is het methaan en rotte eieren gas (H2S of te wel waterstofsulfide). Dat ontploft makkelijk en vooral het H2S is giftig. En ook zwaarder dan lucht. Dus ik zou niet met het hoofd naar beneden hangend in de kruipruimte controleren hoe het water er uit ziet.

@Driepinter : bedankt voor je reactie. Gelukkig is het niet zo heftig. Het is een vervelende lucht die blijft hangen. Ik heb de bouwer eea gemeld en moet nog steeds reactie krijgen 😣.

Hoe zit het nu eigenlijk...ik heb eea erover gelezen, verschillende meningen over water in de kruipruimte. Mijn mening is dat ik geen water in de kruipruimte wil hebben. Immers dit werd ook bevestigd door de bouwkundige van Eigen Huis die bij de overdracht aanwezig was. Hoe is eea juridisch gekaderd? Ik sta open voor suggesties. 

Reageer