Vraag

subsidie ISDE elektrische kookplaat

  • 29 February 2024
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Is er iemand die ooit al eens wèl subsidie heeft ontvangen bij ISDE voor het plaatsen van een elektrische kookplaat?

Wij zijn volledig van het gas af en voldoen daardoor deels aan de voorwaarden voor deze subsidie.

Je zou zeggen dat van het gas af het belangrijkste is, maar wij moeten, voor deze subsidie, aangesloten zijn op een warmtenet. Daar kunnen wij niet op aangesloten worden, omdat dat bij ons in de buurt niet aanwezig. Op internet zie ik dat ook slechts 10% van de Nederlanders is aangesloten op een warmtenet. Oftewel de subsidie wordt niet heel vaak uitgekeerd. 

 

 


3 reacties

Reputatie 2

@G.L.K Welkom op Eigen Huis Community en dankjewel voor je bijdrage. Wellicht dat andere leden hun ervaringen in een reactie op je bericht kunnen delen. Groet, Stephanie

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is de RVO hier duidelijk in. Geen aansluiting op een warmtenet geen subsidie voor een ‘elektrische’ kookplaat. Ook een beetje vreemd dat de overheid hier zelf spreekt over een elektrische kookplaat terwijl een inductie kookplaat veel efficiënter is.

ISDE: Elektrische kookvoorziening woningeigenaren (rvo.nl)

In november 2023 heb ik ISDE subsidie aangevraagd.

Op 4 januari dit jaar kreeg ik bericht “ Verlenging aanvraag” zonder opgaaf van reden. Tja corona is voorbij. Tot op heden 15 maart nog steeds niets gehoord of gezien. De telefonist zei dat ze zou vragen mijn aanvraag in behandeling te nemen …?

Reageer