Vraag
Eerste keer samenwonen: huren of kopen?
Hallo,
Het leuke nieuws is: mijn vriend (32) en ik (26) willen graag gaan samenwonen. We hebben nu een jaar een relatie en nog niet eerder samengewoond.
De vraag waar we niet uitkomen is: huren of kopen?
Ik zal even kort uitleggen wat de situatie is, en ben erg benieuwd naar jullie advies.
-We willen graag samenwonen op een plek in de buurt van Rotterdam (is handigst voor beiden qua werk)
-Ik heb een koopappartement (omgeving Bussum)
- Hij huurt een appartement (omgeving Rotterdam)
- Ik mag mijn appartement niet verhuren (zelfs niet tijdelijk, heb ik nagevraagd) van mijn hypotheek.
Ik twijfel vooral hierover:
1. Welke gevolgen heeft het als je je appartement verkoopt, zonder een andere woning daarvoor in de plaats te kopen?
2. Ik vind het erg spannend om, als we nog maar een jaar samen zijn, direct iets samen te kopen.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.
Groetjes, Lieke
Het leuke nieuws is: mijn vriend (32) en ik (26) willen graag gaan samenwonen. We hebben nu een jaar een relatie en nog niet eerder samengewoond.
De vraag waar we niet uitkomen is: huren of kopen?
Ik zal even kort uitleggen wat de situatie is, en ben erg benieuwd naar jullie advies.
-We willen graag samenwonen op een plek in de buurt van Rotterdam (is handigst voor beiden qua werk)
-Ik heb een koopappartement (omgeving Bussum)
- Hij huurt een appartement (omgeving Rotterdam)
- Ik mag mijn appartement niet verhuren (zelfs niet tijdelijk, heb ik nagevraagd) van mijn hypotheek.
Ik twijfel vooral hierover:
1. Welke gevolgen heeft het als je je appartement verkoopt, zonder een andere woning daarvoor in de plaats te kopen?
2. Ik vind het erg spannend om, als we nog maar een jaar samen zijn, direct iets samen te kopen.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.
Groetjes, Lieke
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.