Skip to main content

Ik heb 22  AEG zonnepanelen van ruim 300 watt op een schuin dak ZZW liggen.

Mijn jaarverbruik was bij Engie het afgelopen jaar 5000kw en mijn opbrengst/teruglevering slechts 5500kw. Vermoedelijk heeft Engie nogal eens de teruglevering geblokkeerd. In eerste instantie wilden zij mij enkele honderden euro's laten bijbetalen, maar na mijn protest werd dat teruggebracht tot enkele tientjes. Vorige jaren had ik dezelfde ervaring met Oxxio, maar die compenseerde niets achteraf, ook daar kom ik nooit meer terug.

Om dit soort problemen te voorkomen en toch stroom te hebben als er besloten wordt bij overbezetting van het net alle toevoer van zonnepanelen stroom te blokkeren of zelfs tijdelijk particuliere huishoudens beperkt of geheel geen stroom te leveren zoek ik nu naar een noodoplossing in de vorm van een thuisbatterij uitrusting.

Tot nu toe lijkt mij dat wattsopjedak.nl een goede oplossing biedt, maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik ben 83 en begrijp dit allemaal niet meer zo goed. Daarom wil ik er graag commentaar op horen, liefst in Jip-en-Janneke-taal!

ONS ADVIES EN VOORSTEL
Aantal Omschrijving Prijs
3 Victron MultiPlus-II 48/5000/70-50
1 Cerbo S GX intelligent aansturingsapparaat
8 Dyness B4850 2.4kWh 48V LifePo4 Battery
1 3-fase 20kWh (uitbreidbaar) Victron Dynamic ESS thuisbatterij systeem
met intelligente software én ononderbroken noodstroomvoorziening
1 Omvormer vermogen 12kW
1 Totale accucapaciteit 20kWh
1 Uitlezen bestaande zonnepanelen en eventueel laadpaal
1 Zekeringen en alle overige benodigdheden om het systeem goed en veilig
werkend achter te laten
2 Dyness 10kWh cabinet
1 Technische schouw op locatie
1 - Situatiebeoordeling, kabelroute en uitvoering
1 - Evaluatie, risicobeheer en rapportage van bevindingen
1 Professionele installatie
1 - Transport, plaatsing, aansluiting en configuratie
1 - Kabelroute en bekabeling
1 Oplevering en instructies
1 - Eindoplevering en kennisoverdracht