Als VvE hebben we enkele jaren geleden de MJOP vastgesteld. Als ik het goed begrijp moeten de werkzaamheden uitgevoerd worden in het jaar dat ze opgenomen staan in de MJOP. Nu geeft het bestuur aan dat de technische commissie elk jaar bekijkt of de werkzaamheden wel nodig zijn. Mijn vraag is of dit mag. Tijdens de VvE vergadering is namelijk de MJOP aangenomen. Helaas constateer ik nu dat werkzaamheden niet of te laat worden uitgevoerd met alle gevolgen van dien.
Voor ons is de MJOP een richtlijn met zaken, waar we in de toekomst rekening mee moeten houden. We gaan pas vervangen of verbeteren als het nodig is. Stel dat er staat dat het schilderwerk aangepakt moet worden en er is geen krasje of beschadiging? Dan ben je toch een dief van je portemonnee aals je een schilder laat opdraven.
Dat klopt. In principe moet een door de ALV vastgestelde en goedgekeurde MJOP als zodanig worden uitgevoerd. Hier kan van worden afgeweken, mits de ALV het daarover eens is via stemmen.
De technische commissie komt alleen met een advies aan de ALV.
Normaal komt op de (jaarlijkse) ALV het geplande onderhoud in de MJOP voor het volgende jaar ter sprake. Dan worden liefst 3 offertes hiervoor opgevraagd. Hieruit wordt dan gekozen door het bestuur of de ALV. Het hangt van het mandaat van het bestuur af in hoeverre en tot welk bedrag ze zelf mogen besluiten.
Ik zou het als agendapunt laten opnemen op de volgende ALV.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.