BTW teruggave. Hoelang duurt het voordat je je geld hebt in het geval van zonnepanelen.



Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3
dubbel
Reputatie 7
Badge +3
  1. Ik zou zelf de btw terugvragen. De procedure is je eerst bij de belastingdienst aan te melden als btw-ondernemer (dus ook als particulier).
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/voor_wie_geldt_de_btw/eigenaren-van-zonnepanelen/particulier-btw-over-zonnepanelen-terugvragen
Dat is wel wat gedoe maar het is mij ook gelukt. Dat begint al met het aanvragen van een btw nummer en na teruggave krijgt u bericht dat u weer als 'ondernemer' wordt uitgeschreven.

  1. 2. Vooral als u verzekerd bent voor rechtshulp kunt u volgens mij uw installateur betreffende de door u betaalde regeling van de btw teruggave in gebreken stellen en een zaak aanspannen bij het kantongerecht. U heeft immers voor een niet geleverde dienst betaald. Ergo, wie weet heeft de installateur de btw teruggave wél geregeld maar houdt hij het in eigen zak. Als bij de teruggave vermeld hierboven vreemde zaken op treden kunt u de belastingtelefoon bellen 0800 0543 gratis ((bel niet de doorkies'dienst' van een schagelaar)) of de Vereniging Eigen Huis.
Reputatie 6
Badge
Ik denk dat het uitbesteden van dit klusje inderdaad geen handige zet is. Het is een fiscale zaak waar je toch zelf alle papieren moet ondertekenen. De fiscus heeft inmiddels de procedure met standaardformulieren redelijk eenvoudig gemaakt.
Een reguliere aanvraag mag zeker niet langer dan 8 weken duren

Reageer