Energiebedrijven bieden nauwelijks nog terugleververgoeding voor de opgewekte stroom van de zonnepanelen.

  • 4 January 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Ik zie dat er veel geschreven is over dit onderwerp in dit forum, maar meestal betrekking hebbende op allerlei technische installaties, die er uiteindelijk niet blijken te zijn…

Mijn topic:

Energiebedrijven bieden nauwelijks nog terugleververgoeding voor de opgewekte stroom van de zonnepanelen. 

Als vrij grote VvE (70 appartementen) hebben we veel zonnepanelen liggen, en produceren daarmee ca. 80.000 kWh per jaar.  We verbruiken 20.000 kWh per jaar.

Omdat we een zware aansluiting hebben (3 x 160 A), zijn we grootzakelijk gebruiker.

Dus salderen kan niet.

We stellen vast, dat de energiebedrijven geen interessante terugleververgoeding meer aanbieden. Er wordt zelfs al aangegeven, dat voor teruglevering binnenkort waarschijnlijk moet worden betaald.

Dus moeten wij noodgewongen al gaan nadenken over het eventueel afkoppelen van de zonnepanelen in de toekomst.

Kan Vereniging Eigen Huis deze problematiek niet eens ter sprake brengen via haar contacten met de overheid?


This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Jan Meier Nolte  Ik denk dat hier op het forum niet de juiste plek voor jullie verhaal is.

Je kan de vraag beter direct via de ledenservice aan de desbetreffende belangenbehartiger richten.
Hier op het forum krijg je waarschijnlijk geen (bruikbaar) antwoord.

Wat is trouwens jullie actuele TLV als grootzakelijke klant?

Ik snap het, en zal deze topic hier dan weer weghalen en via de ledenservice proberen.

TLV: 0,061 /kWh