Ervaringen Collectieve Inkoop GreenChoice Zonnepanelen April 2022

  • 26 April 2022
  • 2 reacties
  • 1553 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Wie heeft er in tussen via VEH Collectieve Inkoop Zonnepanelen  geplaatst gekregen via GreenChoice.

 

Hier mijn ervaring. In afwachting van GreenChoice die zich in still zwijgen hult.

Dinsdag 19 april  2022: 
Na een rommelige dag met wat lijkt 2 zzp-ers, lijken de zonnepanelen te werken.

Het is duidelijk dat de 2 monteurs, niet van GeenChoice zijn, of heeft Greenchoice helemaal geen eigen monteurs.

Wil melden dat de zonnepanelen strak op de erfafscheiding aansluiten (volgens de monteur net op die midden van de spouwmuur?). Indien er een toekomstig conflict met de buren ontstaat als blijkt dat ze wel de erfscheiding passeren. Stel ik hiervoor GreenChoice aansprakelijk. Nog geen reactie op mijn email gehad van GreenChoice.

Zie dat de panelen krassen hebben. Zowel op de panelen als op randen. Is dit normaal?

Er is een stopcontact verplaats en het oude/bestaande wandcontactdoos met bedrading, is niet afgedicht, zit naast de droger en wasmachine. Moet zelf een afdekkapje regelen/kopen blijkbaar. Dacht dat Greenchoice alle materiaal regelde.

Verder het volgende over werkzaamheden:

Geen stijger, geen val-zekering tijden werkzaamheden op het dak. VEILIGHEID… Staat groot vermeld op hun web-site. Of geld dit niet voor onder-aannemers?

Volgend de “telefonische" GreenChoise schouw zouden de nok-vosten niet hoeven te worden verplaats. Dit was wel nodig volgend de monteur omdat alles stak tegen de nok kwam. En er anders geen beugels en rails kon worden gemonteerd. 

Tijdens de werkzaamheden zijn beide monteurs weggeweest om materiaal te halen of ergens iets weg te brengen. Dit kwam de montage snelheid niet tegoeden.

En hadden ze geen reserve onderdelen. Toen bleek dat er een eindkap miste. En er was niet beschikbaar.

De totale indruk van de werkzaamheden van de “GreenChoise” monteurs vond ik niet erg overtuigend. Wel vriendelijk, beleeft en netjes….

Het was ook blijkbaar de eerste keer dat ze samenwerkte. En ik kreeg de indruk dat ze op het laatste moment op deze klus zijn gezet. 

Niet op de hoogte waren wat ze konden verwachten, en zelf maar moeten uitzoeken hoe en wat. Zonder duidelijke instructies van GreenChoise.

En met twee man red je het nooit in de ± 5 uur. Die op de GreenChoise website staat vermeld.

Alle zonnepanelen panelen hier in de buurt zijn door andere bedrijven geïnstalleerd. Straks georganiseerde teams/ploegen met meerdere mensen en veilig stijger-materiaal. 

Begreep dat ik met GreenChoice contact moet op nemen om de “APP”? Te kunnen installeren. 

Zodat ik kan zien wat de zonnepanelen opleveren. Heeft 4 dagen gewerkt, maar krijg de modem niet meer verbonden met de omvormer. Geen idee of er stroom word opgewekt?

Verder is er geen documentatie achtergebleven. Of andere gebruikers informatie. En niets meer vernomen van GrenChoice.

Ook heb ik niets getekend voor de oplevering. Want er was geen oplevering.

Was blijkbaar ook niet nodig of de monteurs zijn hier niet van op de hoogte. 

Of komt echte GreenChoice-medewerker hiervoor nog een keer langs. Voor de officiële oplevering?

Verder instructies en uitleg was niet nodig werd mij verteld, dat doet GreenChoice, dus ik wacht nu nog steeds af.

 

Heb de zonnepanelen met de door GreenChoise aangeleverd mail gegeven aangemeld via energieleveren.nl. Dit lijkt te werken.

Al met als, raad ik GreenChoise aan bij vrienden en kennissen? Niet echt denk ik.

Weet ook niet wat de toegevoegde waarde van VEH in dit geheel is.


This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 2

Welkom in de hel die zonnepanelen laten plaatsen je brengt. 

Willen we verder met de transitie naar groen en duurzaam moet en regelgeving komen. Iedereen kan als zzp'r bij jou voor de deur worden gezet. 

Ik was op zoek naar een specifiek  paneel. Bedrijf gevonden. Kwam betrouwbaar over. Moet eerlijk zeggen dat hij mij tijdens het gehele proces goed heeft bijgestaan en geholpen. Maar toen het geld binnen was en de fouten aan het licht kwamen, was meneer constant druk. Zo druk dat ik nu m'n rechtsbijstand erop heb gezet. 

Om deze kwestie puur aan Greenchoice toe te wijzen ben ik 50/50 in, in jouw voordeel natuurlijk. 

Zij denken een gecertificeerd bedrijf uit de buurt te huren. ( een dakkapellen verkoper huurt ook een kraan om te hijsen uit de buurt om eigen overhead te drukken)

Dat zij geen netwerk hebben om dit werk aan te bieden reken ik hun wel aan. 

Dit is een godvergeten cowboysector geworden.

Wij horen beschermd te worden tegen deze praktijken. Zeker als je met zulke spelers in zee gaat. 

Krassen etc wil je niet . Ook al zal je er weinig last van hebben. T is gewoon onnodig. 

Documenteert alles. Maak overal foto's van. Mocht je bij machte zijn om iets om veiligheidsredenen op te lossen , doe dat en maak ook hiervan foto's.  

Je weet nooit wanneer je het nodig zal hebben. 

Ben je aangemeld bij een garantie fonds.  Ook zwendel als je het mij vraagt.  Mijne schijnt een garantie op werk en materialen te hebben voor  VOOR installatie en een garantie voor NA de installatie. Heeft supereikel natuurlijk alleen de eerste betaald. En nu zit ik zonder garantie van dat fonds na zijn onkunde. Daarom rechtsbijstand erop. 

Daarom moet dit een beschermd beroep worden. Net als een taxi dat is .  

Even mijn gedachten hierover. 

 

JMV

Reputatie 2

Wie heeft er in tussen via VEH Collectieve Inkoop Zonnepanelen  geplaatst gekregen via GreenChoice.

 

Hier mijn ervaring. In afwachting van GreenChoice die zich in still zwijgen hult.

Dinsdag 19 april  2022: 
Na een rommelige dag met wat lijkt 2 zzp-ers, lijken de zonnepanelen te werken.

Het is duidelijk dat de 2 monteurs, niet van GeenChoice zijn, of heeft Greenchoice helemaal geen eigen monteurs.

Wil melden dat de zonnepanelen strak op de erfafscheiding aansluiten (volgens de monteur net op die midden van de spouwmuur?). Indien er een toekomstig conflict met de buren ontstaat als blijkt dat ze wel de erfscheiding passeren. Stel ik hiervoor GreenChoice aansprakelijk. Nog geen reactie op mijn email gehad van GreenChoice.

Zie dat de panelen krassen hebben. Zowel op de panelen als op randen. Is dit normaal?

Er is een stopcontact verplaats en het oude/bestaande wandcontactdoos met bedrading, is niet afgedicht, zit naast de droger en wasmachine. Moet zelf een afdekkapje regelen/kopen blijkbaar. Dacht dat Greenchoice alle materiaal regelde.

Verder het volgende over werkzaamheden:

Geen stijger, geen val-zekering tijden werkzaamheden op het dak. VEILIGHEID… Staat groot vermeld op hun web-site. Of geld dit niet voor onder-aannemers?

Volgend de “telefonische" GreenChoise schouw zouden de nok-vosten niet hoeven te worden verplaats. Dit was wel nodig volgend de monteur omdat alles stak tegen de nok kwam. En er anders geen beugels en rails kon worden gemonteerd. 

Tijdens de werkzaamheden zijn beide monteurs weggeweest om materiaal te halen of ergens iets weg te brengen. Dit kwam de montage snelheid niet tegoeden.

En hadden ze geen reserve onderdelen. Toen bleek dat er een eindkap miste. En er was niet beschikbaar.

De totale indruk van de werkzaamheden van de “GreenChoise” monteurs vond ik niet erg overtuigend. Wel vriendelijk, beleeft en netjes….

Het was ook blijkbaar de eerste keer dat ze samenwerkte. En ik kreeg de indruk dat ze op het laatste moment op deze klus zijn gezet. 

Niet op de hoogte waren wat ze konden verwachten, en zelf maar moeten uitzoeken hoe en wat. Zonder duidelijke instructies van GreenChoise.

En met twee man red je het nooit in de ± 5 uur. Die op de GreenChoise website staat vermeld.

Alle zonnepanelen panelen hier in de buurt zijn door andere bedrijven geïnstalleerd. Straks georganiseerde teams/ploegen met meerdere mensen en veilig stijger-materiaal. 

Begreep dat ik met GreenChoice contact moet op nemen om de “APP”? Te kunnen installeren. 

Zodat ik kan zien wat de zonnepanelen opleveren. Heeft 4 dagen gewerkt, maar krijg de modem niet meer verbonden met de omvormer. Geen idee of er stroom word opgewekt?

Verder is er geen documentatie achtergebleven. Of andere gebruikers informatie. En niets meer vernomen van GrenChoice.

Ook heb ik niets getekend voor de oplevering. Want er was geen oplevering.

Was blijkbaar ook niet nodig of de monteurs zijn hier niet van op de hoogte. 

Of komt echte GreenChoice-medewerker hiervoor nog een keer langs. Voor de officiële oplevering?

Verder instructies en uitleg was niet nodig werd mij verteld, dat doet GreenChoice, dus ik wacht nu nog steeds af.

 

Heb de zonnepanelen met de door GreenChoise aangeleverd mail gegeven aangemeld via energieleveren.nl. Dit lijkt te werken.

Al met als, raad ik GreenChoise aan bij vrienden en kennissen? Niet echt denk ik.

Weet ook niet wat de toegevoegde waarde van VEH in dit geheel is.

Beste @RCh, wij vinden het vervelend dat de installatie voor jou niet helemaal naar wens verloopt. Binnen onze actie hebben we afspraken gemaakt met de leverancier om te voldoen aan kwaliteitsnormen ook wat betreft klantcontact. Kom je er toch niet uit? Dan bieden we ondersteuning, nadat je eerst melding hiervan hebt gedaan bij de leverancier. We nemen dan intern contact op en stellen de leverancier in de gelegenheid om samen met jou tot een oplossing te komen. Mocht er sprake zijn van een klacht die door de leverancier niet wordt opgepakt, dan kan je hiervan een melding doen via het volgende formulier https://www.eigenhuis.nl/klacht-indienen#/. Je melding krijgt dan een dossiernummer en een behandelaar. Dit is hoe ons proces verloopt.

Toegevoegde waarde van ons is dat we toezien op het gehele proces en met onze veiling de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van een scherp aanbod. Een leverancier moet aan strenge voorwaarden voldoen en wordt door een extern onderzoeksbureau getoetst. We houden de uitvoering kritisch tegen het licht door regelmatig steekproeven te houden. Greenchoice is een groot bedrijf met veel klanten, ook daar kan in individuele situaties iets misgaan. We begrijpen dat je benieuwd bent naar reviews over de leverancier. Eigen Huis Community is daar niet de plaats voor. Je kunt hiervoor terecht op de site van Trustpilot zowel via ons kanaal als die van de leverancier. Groet, Stephanie