Vraag

Hoeveel kilowattuur wekken jouw panelen op?

  • 17 January 2019
  • 52 reacties
  • 65511 Bekeken
Hoeveel kilowattuur wekken jouw panelen op?
Reputatie 3

Wie zonnepanelen heeft, weet vaak precies hoeveel kilowattuur stroom die maandelijks opwekken.

Hoeveel panelen heb je, hoe liggen die en hoeveel kilowattuur wekken die per maand op? Deel je ervaringen met andere zonnepaneelbezitters.


52 reacties

@Diane    Ik schat toch een hellingshoek van ca. 25-30°. Tip: Dit kan je met veel smartfoons met de ingebouwde passende sensoren makkelijk meten net zoals de oriëntatie.

 

De hellingshoek werd door mensen genoemd, dus ik dacht, laat ik dat ook maar doen voorzover ik het weet 🙂 Het zijn rijtjeshuizen, die tegenover ons kun je op de foto zien en hebben hetzelfde dak. Ik wil het best nog eens opmeten als het belangrijk is, maar het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk, Dat is nu eenmaal de situatie en ik ben blij met m’n panelen, en dat er een bedrijf was dat ze op bitumen wilde leggen. Doen ze niet allemaal kennelijk. Binnenkort nog blijer als ik een warmtepomp heb denk ik! Misschien later nog een paar panelen erbij laten leggen op het platte dak van de bijkeuken, want 8 is niet zo veel. 

Reputatie 7
Badge +2

12 * 300Wp dus samen 3600Wp,
plat dat, vol op het zuiden, regio Den Haag, 

Gemiddeld ca 3200Kwu per jaar dus een kleine 90% ‘rendement’.

Anne.

 

Reageer