Vraag

zonnepanelen stevig bevestigen op plat dak met warm dak isolatie

  • 20 February 2022
  • 2 reacties
  • 867 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Sinds 8 maanden heb ik  7 zonnepanelen geplaatst op het platte dak met warm dakisolatie. Ons huis is van 2017 en heeft ook 5 zonnepanelen op het schuine dak . Geen plaatst is voor de 7 zonnepanelen op het schuine dak. 

De 7 zonnepanelen liggen "los”op het dat en verstevigd met   8 stoepbanden . Ze liggen op 10 graden  in een open construcie.  Bij de storm van 2 dagen geleden zijn er 4 van het dak gewaaid na een valwind. 3 panelen zijn echter niet verschoven..  deze lagen het dichts bij het schuine dak.  

Ik zou graag advies willen hebben of er een manier is om ze pernament te bevestigen. Het lijkt me niet omdat de isolatie op het dat  instens 20 cm is en afgewerkt is met EPDM .

Ik wil graag weten of er alternatieven  zijn . Zelf denk ik aan windveren aan achter en zijkantof  nog meer verzwaring aanbrengen ?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hier staan een paar foto’s hoe de panelen bij mij op het dak liggen en zijn blijven liggen.

Vd Valk montage systeem met stoeptegels als ballast.

klapperende zonnepanelen | Community - Vereniging Eigen Huis

Anne.

Reputatie 2

Hallo @A.P 

Na het lezen van je post wilde ik even laten zien hoe bij mij de constructie op EPDM geplakt is. Ik kan op het moment even het dak niet op. Maar ik heb wel even een foto gemaakt die de situatie laat zien bij mij. Ik was zelf ook angstig de afgelopen weken aangezien mijn installatie in november is opgeleverd en in december zijn ( gelukkig) de bevestigingen vanwege andere kwesties nog een keertje is nagelopen. Alles heeft de stormen en windstoten overleeft.  Maar het niet rustig op het dak.

Qua constructie verschilt ie niet veel met een ballast versie, hier zitten nu EPDM flappen voorverwerkt om de poten zodat je die kan plakken.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt 

Met vriendelijke groeten en succes met de herstelwerkzaamheden.

Jurgen

Reageer