Ervaringen met Solarfreezer?

• 23 December 2019
  • 59 reacties
  • 8825 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 7 mei 2021.

Beste Ruud,

Hartelijk dank voor de complete informatie van onlangs. Ik hoop dat de verbeterplannen in 2022 zullen slagen. Met name de COP/SPF waarde kan wel iets voordeliger voor jou.

Groeten

Geert Nap

Reputatie 7
Badge +1

@RuudW Mooi filmpje! Wat is het materiaal van de warmtewisselaars achter de pv-panelen en in de bufferzak? Waar bevinden zich de warmtewisselaars in de bufferzak qua hoogte? - Een stresstest van 2-3 dagen bij -5°C is idd. de proof of the pudding. Maar het wordt steeds warmer:thermometer_face: !

Reputatie 7
Badge +1

@RuudW Duidelijke beschrijving van deze warmtewisselaren. Ik had eerst gedacht dat het polypropeen zou zijn. Het idee achter de plaatsing  in de bufferzak klinkt plausibel. Ik ga er dan ook vanuit dat dit met een soort stresstest gecheckt is. Het e.e.a. hangt natuurlijk af van de balans tussen toevoer van warmte van het dak en de afkoeling via de warmtepomp. De praktijk zal uiteindelijk moeten uitwijzen of het ook echt zo werkt.

Met een waterdichte endoscoopcamera zou je de ijsvorming en het vrijkomen eventueel kunnen monitoren (als het echt koud wordt).

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 27 april 2020.

Beste Ruud,

Dank voor de (actuele) informatie, die zonder problemen te openen was.

Geert Nap

Reputatie 7
Badge +1

@RuudW Ik sluit me aan - zeer uitgebreide info, chapeau!

- ik heb nu wel de tijd om jouw verhaal goed te bestuderen (het corona -effect).

Een vraag vooraf - heb je een idee waardoor het kwam dat de aansluiting verkeerd was?

Uiteraard is het belangrijk om een heel stookseizoen te kunnen vergelijken met bijvoorbeeld de recente resultaten van l/w-warmtepomp installaties. (Zie de overzichten van Tomexergie)

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 15 april 2020

Beste Ruud,

Dank voor de update; ben benieuwd naar de jaarcijfers.

Ik kon de bijlage niet openen, Firefox wilde niet dat het bestand geopend werd, helaas.

Geert Nap

Reputatie 7
Badge +3

Maar voor die € 10.000 heb je tevens ook PVT panelen (dus zonnepanelen).

Reputatie 3

Hier nogmaals de laatste versie van mijn verslag. Het is soms moeilijk om de PDF te openen. Do een rightclick en dan download linked file of open in new window. Als het niet lukt dan stuur ik met plezier de pdf file.

Success,

Ruud Welling

Reputatie 3

Geert,

Ik heb hier een andere PDF versie gekoppeld. Hopelijk is deze wel te lezen.

Ruud

Reageer