Vraag

Is screenreparatie en onderhoud van sreens prive of een verantwoordelijkheid van de VVE ?

  • 2 December 2021
  • 4 reacties
  • 684 Bekeken

Ik woon in een appartementencomplex met 18 appartementen. De appartementen aan de oost en de zuid kant zijn vanaf de nieuwbouw voorzien van screens. De vraag is wie is er verantwoordelijk voor reparatie, onderhoud en vervanging. Bij ons is splitsingsreglement 2006 van toepassing. De appartementen zijn in 2019 opgeleverd. De vraag is van belang omdat in het geval de VVE verantwoordelijk is er dan rekening mee gehouden moet worden in de begroting en het MJOP.

Gr. Kees


4 reacties

@C.deW goed dat je deze vraag hier stelt. Mocht je via de Community geen reacties krijgen kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze Juridische Ledenservice. Dit kan maandag tot en met donderdag van 9.00 uur - 18.00 uur en vrijdag van 9.00 uur - 16.30 uur. Het telefoonnummer is 033-4507750. Groet, Thea

Bedoelt u met screens zonneschermen of glazen (balkon)panelen?

@Meekijker  In dit geval bedoel ik zonneschermen voor de ramen. In de notaris documenten heb ik ondertussen gevonden dat onderhoud van de screens door de betreffende appartement eigenaren dient te gebeuren maar wie er verantwoordelijk is voor vervanging op het eind van de levensduur is niets te vinden. 

Geachte C.deW,

Als het onderhoud volgens uw notaris documenten door de appartementseigenaar moet worden gedaan betekent dit dat de screens niet tot de gemeenschappelijke gedeelten of gemeenschappelijke zaken behoren en dus vallen onder art. 17 lid 2.c en lid 3 van uw splitsingsreglement. Dat betekent ook dat de appartementseigenaar zelf verantwoordelijk is voor eventueel noodzakelijke vervanging.

 

Reageer