Klimaatakkoord terugdraaien



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 3

Ik geloof zelf ook niet dat de maatregelen om het bestaande huizenbestand te vergroenen veel effect zal hebben gezien de financiële inspanning die dat met zich mee brengt.

Volgens mij moet het toch van de nieuwbouw komen. Een woning gaat ongeveer 100 jaar mee, dus in pakweg 2120 is het totale woning bestand vervangen.

Ik zelf loop in mijn 22 jaar oude (redelijk geisoleerde) woning tegen zaken aan die vervangen moeten worden omdat ze inmiddels versleten zijn.

Bij vervanging heb ik een andere uitgangspunt als de originele bouwers (voldoen aan bouw verordeningen).

 

Mijn uitgangspunten zijn: minder onderhoud, meer comfort, zo weinig mogelijk kosten in de komende 25 jaar. Vooral de energiekosten in de komende 25 jaar kunnen een aardige besparing opleveren.

Reputatie 2

 

Die 0,00007 graag die het klimaatplan bespaart (totaal niet te meten trouwens) is door de regering geaccepteerd! Dat getal klopt gewoon. Thierry gebruikt het ook regelmatig in zijn berichten. Dus dit klopt en  [….]

Dat is een bevreemdend antwoord. Ik stel een inhoudelijke vraag met een inhoudelijke motivatie. U had ervoor kunnen kiezen om hier inhoudelijk op in te gaan. Of mij de referentie (link) te sturen van het regeringsdocument waarin u het heeft gevonden. Dan kan ik bekijken of we het over hetzelfde hebben.

Niets van dat alles. U raaskalt gewoon door. De opmerking “totaal niet te meten trouwens” doet hier totaal niet ter zake. En u geeft aan dat Thierry het ook gebruikt. Bedoelt u daarmee Thierry Baudet? En dat het daarom dus klopt? Ik denk dat als Baudet het gebruikt een factor 100 mis wel kan worden verwacht. Ik zou graag een wat kritischer denken zien en een deugdelijke onderbouwing van de cijfers die u gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat getal klopt gewoon. Thierry gebruikt het ook regelmatig in zijn berichten.

Dat Tierry Baudet gelooft dat de aarde door NL's klimaatbeleid slechts 0,00007 graden minder opwarmt is dan ook weer achterhaalt. Want Baudet heeft op de middelbare school tijdens de biologieles opgelet en stelt ‘van CO2 groeien planten'. CO2 uitstoot dan dus geen probleem volgens hem.

Reputatie 7
Badge +1

@Driepinter   Ook deze bijdrage, misschien grappig bedoeld, is waarschijnlijk contraproductief.

Doe jezelf en ons een plezier, laat deze draad een zachte dood sterven.

Reputatie 3

@darkfiber

Je zou ook kunnen zeggen dat iemand uit een andere ‘bubble’ zijn zienswijze mag geven. Er zijn er tenslotte genoeg die in die bubble zitten. 

Er wordt door de overheid ook wel erg weinig perspectief geboden op betaalbare oplossingen en helaas ook wel veel niet zo erg correcte prognoses.

Ik zeg dit niet om een discussie uit te roepen over zaken die wel/niet correct zijn, maar ze scheppen voor veel mensen wel een stuk onzekerheid die ook nog wordt gevoed door het omhoog laten gaan van de belastingen op energie.

Het USD niet alleen Thierry die dit zegt,  het staat gewoon in het klimaatakkoord zelf!!!

0,00007 graad daling van de temperatuur!! Dus dat heeft hij niet zelf verzonnen!

Als je niet op de hoogte bent moet je niet mee discussiëren!

Het is ipv usd

Als je niet eens op de hoogte bent van dat cijfer van 0,00007 graad dan ben je heel slecht op de hoogte want dit cijfer wordt door alle politici gebezigd en erkend.

Dus ga je eerst maar eens informeren.

Succes.

Reputatie 6
Badge +1

De vraag naar de link naar die bepaalde waarde was in het algemeen gesteld. Maar laat ik het dan maar specifieker zeggen: Wie stelt bewijst. Dus @HerbieLemmer kom maar op met de link.

Ook succes

Reputatie 7
Badge +1

@Paul Holscher HerbieLemmer aka HermanT has not left the building, (yet).

Reputatie 2

Vergissinkje in mijn tekst van 24 december 2020: de zin”[...] reduceert de temperatuurstijging aan het einde van de eeuw met meer dan een procent.”  moet natuurlijk zijn “ [...] reduceert de temperatuurstijging aan het einde van de eeuw met meer dan een graad.” 

Reputatie 7
Badge +1

@HermanT   Leef je nog? -  Wij wachten met smacht op jouw constructieve bijdragen!

Het is tenslotte jouw topic . . .

Ik word zo moe van die gasten die niet op de hoogte zijn.

Dat fenomeen van die 0,00007 graad die wordt bespaard volgens het klimaatplan is een feit en wordt continu gebruikt in de discussies. Wat moet ik dan nog laten zien?

  1. Dat klimaatakkoord moet van tafel omdat het miljoenen gezinnen in de problemen brengt.
  2. Warmtenetten blijken ook al niet goed te werken en zijn vele malen duurder dan gedacht!
  3. Diverse installaties van warmtepompen laten de energierekening schrikbarend stijgen en verwarmen onvoldoende. Dit is zelfs al meerdere keren op TV geweest.
  4. België en Duitsland gaan gesubsidieerd over naar gas aansluitingen en wij moeten er van af, dat slaat ook nergens op.
  5. Biomassa centrales vervuilen 20% meer CO2, stikstof en nog meer van die troep en stoten ook nog 10x zoveel dioxine uit dan kolencentrales. Dioxine is al jaren bekend als een uiterst giftige stof.
  6. China, Rusland en nog een aantal landen bouwen juist vele kolencentrales erbij.
  7. Kernenergie is de beste oplossing maar wordt niet gedaan.
  8. En zo kan ik nog wel uren doorgaan….

Kortom ik ben er klaar mee!

Wie deze feiten wil weerleggen: be my guest, maar voor mij is het klip en klaar duidelijk en een schande dat de VEH ermee akkoord is gegaan.

 

Reputatie 6
Badge +1

@HermanT

Ik word zo moe van die gasten die niet op de hoogte zijn.

 

Er zijn hierboven drie “gasten” die om onderbouwing hebben gevraagd over die 0.00007 graad minder opwarming die Nederland maar kan halen. Die is er nog niet gekomen. Je herhaalt alleen je standpunt maar.

Ik kan met gemak enkele links neerzetten uit redelijke neutrale bronnen die aangeven dat je er een factor 100 a 200 keer naast zit. Ik wacht dus op jouw bronnen.

 

Wij zijn trouwens geen gasten. Wij respecteren elkaar.

 

Het is 0,00007 graad. 

Zoek het maar zelf uit. 

Reputatie 2

En de aarde is plat en Jeruzalem is het middelpunt van de zonnebaan.

Waarom ik er niet op wil reageren is omdat dit getal van 0,00007 graad meerdere keren op tv geweest is. Thierry heeft het in diverse discussies en praatprogramma's naar voren gebracht en het wordt ook niet tegengesproken,  zelfs Jesse Klaver heeft dat op TV toegegeven. 

En jullie weten dat niet? Neem mee svp niet langer in de maling.

Anders stop ik deze discussie

https://www.koelman.com/baudet-1000-miljard-euro-en-000007-graden/

https://groene-rekenkamer.nl/7265/de-klimaatwet-bezint-eer-gij-begint/

Cijfer van die 0,0007 graden komt trouwens, gechecked en waar bevonden door NRC, van het KNMI. #klimaatdebat https://nrc.nl/nieuws/2017/10/19/regeerakkoord-helpt-klimaat-met-00003-graden-13584998-a1578000…

Afbeelding

12:40 a.m. · 1 nov. 2018·Twitter Web App

https://www.leefbewust.com/2019/nieuws/co2.html

https://www.hpdetijd.nl/2019-02-27/help-ik-ben-de-weg-kwijt-in-het-klimaatdebat/

https://www.climategate.nl/2020/07/klimaatbeleid-processie-van-echternach-in-de-achteruit/