Alles op een rijtje

Alle topics over warmtepompen

  • 28 March 2019
  • 12 reacties
  • 15685 Bekeken
Alle topics over warmtepompen
Reputatie 4
Badge +3

De warmtepomp. Het is een populair gespreksonderwerp onder mensen die bezig zijn met het verduurzamen van hun woning. Zo ook op de eigenhuis community. Voor het gemak heb ik alle topics die over warmtepompen gaan hier voor jullie onder elkaar gezet. Dat scheelt je weer wat zoekwerk. 😉

Ik houd de topics die over warmtepompen verschijnen goed in de gaten en zal ze aan dit topic toevoegen als er nieuwe binnenkomen. 🙂


Groetjes,

Pieter


12 reacties

Ik zoek een stille warmtepomp boiler (met subsidie uiteraard) voor een tweepersoons huishouden.
We zijn 60+ en besparen niet echt op het waterverbruik.
Het gaat met name om een zo stil mogelijke warmtepomp wegens de plaatsing nabij het hoofdvertrek.

Wie weet er eentje?

Mvg,

Hans
Reputatie 3
Snah1954 lijkt mij meer een topic voor warmtepompboilers ipv warmtepompen
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Snah1954! Welkom op de community van Eigen Huis. Misschien is deze discussie wel interessant voor jou. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn geweest. Leuk als je dit deelt.

Groetjes,

Pieter
Reputatie 7
Badge +3
Ik mis 'warmte voor warmtepompen' van @JWD . Het gaat daarin over de keuze tussen lucht-water of water-water warmtepompen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Driepinter, Ik heb het topic van @JWD aan de lijst toegevoegd. Dankjewel!

Groetjes,

Pieter
Reputatie 3
De warmtepomp. Het is een populair gespreksonderwerp onder mensen die bezig zijn met het verduurzamen van hun woning. Zo ook op de eigenhuis community. Voor het gemak heb ik alle topics die over warmtepompen gaan hier voor jullie onder elkaar gezet. Dat scheelt je weer wat zoekwerk. ;)

Warmtepomp voor nieuwbouwwoningWelke warmtepompen zijn stil? Welke warmtepomp kies jij? Wanneer kan ik voordelig een warmtepomp krijgen? WachtenWarmtepomp met bèta-factor 0,8 is wellicht een slecht ideeWarmte voor Warmtepompen
Ik houd de topics die over warmtepompen verschijnen goed in de gaten en zal ze aan dit topic toevoegen als er nieuwe binnenkomen. :)

Groetjes,

Pieter

Hallo Pieter,

In 2017 heb ik mijn vrijstaande woning (bouwjaar 1993) energie leverend gemaakt, energielabel A+++.
Voor geïnteresseerden is het hele proces terug te lezen op; https://duurzamehuizenroute.nl/.
Ik heb hierop 4 blogs geschreven onder de naam "Onze weg naar een energie leverende woning"
Of zoek in het menu onder woningen op postcode "8331MV"

Groet, Jan
Reputatie 4
Badge +3
Wat leuk, @JanSch! Deel je ook hier je bevindingen en tips over hoe je een huis energielabel 'A+++ proof' kunt maken? Dat zou echt een aanwinst voor de community zijn. 🙂

Groetjes,

Pieter
Reputatie 3
Hallo Pieter,

Ik ben al actief op diverse topics zoals je waarschijnlijk wel al hebt gezien.
Ik vind het leuk om mijn praktijk ervaringen (positief en negatief) te delen met mensen die nog niet zo ver zijn met de verduurzaming van hun woning. Als men vragen heeft........... stel ze dan. Als ik een advies heb zal ik die geven.
Reputatie 4
Badge +3
Wat leuk, @JanSch! Ik zal je af en toe ook @mentionen in een topic van iemand anders. Goed om te horen dat je klaar staat voor anderen, daar is de community voor. 🙂

Groetjes,

Pieter
Reputatie 7
Badge +2
Ik vroeg me af of er ook al een topic is over lucht -lucht warmte pompen.
Die kunnen nl in veel gevallen een veel logischere keuze zijn denk ik?

Anne.
Reputatie 4
Badge +3
Hi @Anne, goede vraag. 💡Het ziet er naar uit dat er inderdaad nog geen topics zijn gemaakt over lucht- lucht warmtepompen. Leuk dus als jij deze aanmaakt!
Reputatie 7
Badge +2
Done:
https://community.eigenhuis.nl/duurzaam-verwarmen-12/lucht-lucht-warmte-pomp-als-alternatief-393

Reageer